Plavi telefon je savjetodavna linija za djecu i mlade. Plavi telefon je mjesto kome možeš da se obratiš kada imaš neki problem, kada se ne osjećaš dobro i kad imaš potrebu da pričaš o tome kako se osjećaš i šta te muči. Osobe koje će ti se javiti će te saslušati i zajedno sa tobom pokušati da riješe problem, da ti daju savjet kako da se postaviš u određenoj situaciji ili da te usmjere kome da se obratiš.



Linija je prvenstveno namijenjena djeci koja osjećaju da ih neko iz njihove okoline na bilo koji način zlostavlja (tuče, vrijeđa, naziva pogrdnim imenima, prilazi im na seksualno neprihvatljiv način..) ili zanemaruje i za one koji znaju ili su vidjeli da je neko dijete zlostavljano i zanemareno. Pored problema nasilja, linija je otvorena za sve probleme koje djeca imaju, a o kojima nemaju sa kim da razgovaraju i od koga da zatraže podršku i pomoć.

Anonimna linija

Plavi telefon je anonimna linija, što znači da ne moraš da ostaviš podatke o tome kako se zoveš, u kom gradu živiš ili bilo koje druge podatke koji se tebe tiču, Putem Plavog telefona možeš da prijaviš nasilje nad sobom ili nad nekim drugim djetetom, a da se pri tome ne otkrije ko je prijavio, odnosno da sačuvaš svoju anonimnost.

Besplatna linija

Pozivi prema Plavom telefonu su potpuno besplatni, bez obzira iz koje mreže u Bosni i Hercegovini zoveš, bilo fiksne ili mobilne telefonije.

Povjerljiva linija

Povjerljivost znači ne reći drugima ono o čemu smo preko telefona razgovarali. Svi razgovori putem Plavog telefona su potpuno povjerljivi, što znači da možeš slodobno da pričaš o čemu god želiš, a da pri tom znaš da će to ostati između tebe i osobe koja ti se javila. Razgovori putem Plavog telefona se ne snimaju.

Savjetovanje putem e-poruke

Plavom telefonu možeš da se obratiš i putem imejla. Ako ti je lakše da pišeš o onome šta ti se dešava i šta osjećaš, možeš da pošalješ e-poruku i da u roku od 72 časa dobiješ odgovor.